تفاوت مانیکور و پدیکور

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/4/9
60
+ 0 | - 0

تفاوت مانیکور و پدیکور

روش های زیادی برای فرم دادن و آراسته کردن ناخن ها وجود دارد. دو مورد از این متدهای زیبایی، مانیکور و پدیکور نام دارد که ضمن زیبا کردن، باعث رفع عیوب ناخن هم می شوند. در برخی از آرایشگاه ها، خدمات زیبایی ناخن را با قیمت های گزافی انجام می دهند. در حالیکه با یاد گرفتن چند نکته و روش ساده می توانید همه این کارها را در منزل انجام دهید.

مانیکور چیست؟

به روشی می گویند که برای درست کردن و افزایش آراستگی ناخن های شکسته و آسیب دیده دست مورد استفاده قرار می گیرد. همه خانم ها برای زیبا ماندن دست هایشان ارزش قائل اند و به جاودانه ماندن آن اهمیت می دهند. امروزه با استفاده از روش های بسیار زیادی مانند کاشت ناخن، بهتر می توان به ناخن شکل و فرم ظاهری داد.

این روش های غیر طبیعی باعث آسیب رساندن به ناخن های دست نیز می شوند. به همین جهت توصیه ما به شما این است که از مانیکور برای فرم دادن به ناخن های خود استفاده کنید. به لحاظ اینکه این روش بسیار طبیعی است، باعث می شود تا علاوه بر افزایش حس علاقه به زیبایی، از شکستگی ناخن ها نیز جلوگیری کند.

به همین دلیل به مواد و بزار زیر نیاز دارید تا مانیکور در منزل را خودتان انجام دهید.

لاک ناخن، بیس کوت یا پوشش پایه، تاپ کوت یا پوشش نهایی

لاک پاک کن

پنبه

گوش پاک کن

یک کاسه پر از آب گرم، شامپو بدن و مرطوب کننده دست

مجموعه ابزارهای مانیکور که شامل سوهان، قیچی، ناخن‌گیر و ابزار جداکننده پوست ناخن است

 

 

تفاوت مانیکور و پدیکور

 

مانیکور برای تقویت ناخن

برای اینکه سوهان روی ناخن راحت تر حرکت کند، ابتدا ناخن ها را خیس می کنند. سپس شکستگی های آن را از طریق سوهان برطرف کرده و ناخن ها را به یک اندازه مشخص در می آورند. با این کار، تمام پوست های مرده اطراف ناخن ها را به کمک لوازم مانیکور عقب می زنند. سپس اضافه های آن را به کمک ابزار مناسب می چینند.

حالا نوبت به مالش پوست دست می رسد. برای اینکه برقراری جریان خون در دست ها بیشتر شود و پوست زیر ناخن ها ترمیم یابد. در این صورت با درخواست مراجعه کننده، لاک انتخاب شده و روی ناخن ها زده می شود تا جلوه آن بیشتر شود. استفاده از مانیکور، یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تمیزی و زیبایی دست و پاها می باشد.

پدیکور چیست؟

روشی درمانی برای اصلاح ناخن های پا می باشد و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. در این روش ناخن های پا نیاز به درمان و تقویت و اصلاح دارند. یکی از کاربردهای پدیکور، برطرف کردن شکستگی‌های ناخن پا و از بین بردن سطوح پوست اضافی روی آن نیز هست.

در تمام شعارهای تبلیغاتی، از پا به عنوان قلب دوم انسان یاد می شود. این امر نشان می دهد که تا چه اندازه می توانید از پاهای خود مراقبت کنید. به همین دلیل نیاز به مراقبت از ناخن ها به کمک پدیکور بسیار ضروری می باشد. این روش هم برای از بین بردن سلول ها مرده پوست از دور پا کاربردهای زیادی دارد.

برای اینکه بتوانید پدیکور ناخن های خود را به زیبایی انجام دهید، حتما علاوه بر فراهم کردن لوازم مانیکور، نمک دریایی، سنگ پا و جداکننده انگشتان پا نیاز دارید.

روش پدیکور:

در این روش نیز با استفاده از ابزار مخصوص پدیکور پوست مرده ناخن‌ها را به عقب می برند. و در صورت اضافه بودن، بریده خواهد شد. بعد از این مالش پاها انجام می‌شود تا از این طریق آرامش روحی و روانی افراد تامین شود. در واقع در پدیکور علاوه بر ایجاد زیبایی در ناخن‌ها، پوست‌های مرده اطراف پا نیز از بین می‌رود. مهمترین هدف پدیکور درمان پا و پاکسازی آن از سلول‌های مرده است

 

 

تفاوت مانیکور و پدیکور

 

تفاوت اصلی مانیکور و پدیکور:

بنابر‌این مانیکور و پدیکور علاوه بر ایجاد زیبایی در ناخن‌های دست و پا نوعی روش درمانی نیز محسوب می شود. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی زیبا و تقویت شده داشته باشید این دو روش را در خانه یا در آرایشگاه‌های تخصصی انجام دهید. بعد از انجام آن مشاهده خواهید کرد که این روش‌ها چگونه آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

نتیجه گیری:

از مانیکور و پدیکور برای زیباتر کردن ناخن ها استفاده می شود. هر دو روش درمانی و مفید هستند و به ناخن های پا و دست اجازه رشد بیشتر نیز می دهند. لوازم و ابزار زیادی هم نیاز ندارد و می توانید با کمترین هزینه ناخن های خود را مرتب و شیک کنید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید