انواع شکل های ناخن

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/22
98
+ 0 | - 0

انواع شکل های ناخن

زیبایی دست ها با ناخن تکمیل می شود. ناخن همه افراد شکل یکسانی ندارد و فرم همه ناخن ها مانند هم نیست. حتما برایتان موقعیتی پیش آمده که خواستید ناخن هایتان را فرم دهید اما نمی دانستید چه شکلی؟

مدل هایی برای ناخن وجود دارد که شاید اسم آنها به گوشتان هم نخورده باشد. اکثر خانم ها قبل از رفتن به مهمانی و عروسی ناخن های خود را اصلاح می کنند و فرم و شکل خاصی به آن می دهند.

در صورتیکه تمایل داشته باشند از لاک های ساده یا لاک ژلیش هم استفاده و ناخن خود را آراسته و مرتب می سازند.

پس دانستن شکل و فرم ناخن ها و دیزاین و طراحی مخصوص با توجه به حالت اولیه ناخن، بسیار حائز اهمیت است. مدل های مختلف ناخن باعث می شود تا مقاومت آنها کم یا زیاد شود. جالب است بدانید ناخن های کوتاه بسیار مقاوم و حالت پذیرتر هستند.

هر چه قدر ناخن ها بلندتر باشند و از محل رشد خود فاصله بگیرند، شکننده تر و حساستر نیز می شوند. به همین دلیل ناخن هایی با حالت دشنه ای یا تابوتی را اغلب توسط ناخن مصنوعی ایجاد می کنند.

ناخن گرد(Rounded Nails):

یکی از پرطرفدارترین مدل های ناخن مخصوص اشخاص ساده پسند است. این مدل ناخن شباهت بسیار زیادی به ناخن طبیعی داشته و تنها یک تفاوت از نظر برآمدگی نیز دارد. طراحی این مدل ناخن بسیار ساده و آسان است. کافی است ناخن هایتان را کمی بالاتر از گوشت کوتاه کنید.

بعد به کمک سوهان، دور آن را گرد کرده برای لاک زدن آن از مدل های اکلیلی استفاده کنید.  برای جداب تر کردن ناخن هایتان می توانید از استیکرهای جذاب یا طراحی هایی که با قلم مو نیز ایجاد می شوند، بهره ببرید.

ناخن مربعی (Square Nails):

از لحاظ طراحی و دیزاین دهی، ناخن های مربعی دخترخاله ناخن های گرد محسوب می شوند. شاید هنوز مطمئن نیستید که این مدل ناخن مناسب فرم ناخن هایتان هست یا خیر. به کمک یک سوهان پوسته های اطراف ناخن خود را فشار دهید تا به آرامی از دور ناخن فاصله بگیرند. ناخن های گرد مانند ناخن های مربعی، با لاک های ساده، اکلیلی یا طرح دار زیبا می شوند.

 

انواع فرم ناخن

ناخن مربعی گرد (Rounded Square Nails) :

شاید به دنبال طرحی مابین مربعی و گرد نیز باشید. خوب است بدانید که این مدل، دارای حالت کلاسیک تر و زیباتری بوده و از قدیم تا به امروز طرفداران خاص خود را داشته است. برای درست کردن ناخن هایتان به این حالت، کافی است گوشه های ناخن را به حالت مربعی صاف و لبه های کناری ناخن را کمی صاف تر کرده و تا به حالت مربعی گرد در بیاید.

ناخن بیضی (Oval Nails):

این مدل ناخن حالت نیم دایره در قسمت بالایی دارد. به همین علت لازم است که ناخن شما از حد طبیعی کمی بلندتر بوده و برای همین لازم است تا گوشه های ناخن تان را به سمت بالا هلال کنید و حالت نیم دایره ای برای خود درست کنید. دقت کنید که هر دو سمت ناخن را به حالت نیم دایره مانند گرد کنید. برای ناخن های بیضی مانند خود، رنگ های پاستیلی یا صورتی مانندی نیز درست کنید.

ناخن بیضی مربعی (Squoval Nails):

ناخن های بیضی مربعی بسیار خانمانه، جالب و شیک می باشند. همانند ناخن بیضی، برای این مدل هم لازم است تا ناخن های شما کمی بلند و حالت دار باشد. سپس با سوهان، اطراف ناخن خود را کمی بتراشید تا دور آن گرد شده و طرح مورد نظر خود را ایجاد کنید.

ناخن دشنه‌ای (Stiletto Nails)

یکی از مدل های بسیار تیز و لبه دار، دشنه ای است. اگر دوست دارید مدام توجه دیگران را به خود جلب کنید، می توانید این مدل را روی ناخن های خود پیاده کنید. به قدری این ناخن تیز و محکم می باشد که شبیه به پاشنه کفش استیلتو است. زیباترین و مناسبترین رنگ برای ناخن های دشنه ای، رنگ اکلیلی هست. در زمان طراحی ناخن های اکلیلی، می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید تا ناخن هایتان جذابتر شوند.

 

انواع مدل های ناخن

 

ناخن دشنه‌ای-مربعی (‌Squared Stiletto Nails)

این مدل حد وسط ناخن دشنه ای و ناخن تابوتی قرار می گیرد. برای اینکه ناخن هایتان را به این حالت درآورید، کافی است سرناخن تان را تیز کرده و وسط را صاف نگه دارید. در این صورت، ناخن هایتان چیزی بین بالرین و تابوتی قرار دارد. با این مدل ناخن، لاک های برجسته و پررنگ زرشکی، مشکی، سبز تیره و قهوه ای تیره انتخاب های خوبی به شمار می آیند.

ناخن بالرین / تابوتی(Ballerina/Coffin)

همانطور که از اسمش پیداست، مدل این گونه ناخن ها شبیه به کفش باله در حالت ایستاده است. اگر از بالا به این مدل ناخن نگاه کنید، درست شبیه به تابوت می باشد. تنها یک عیب دارد و آن شکستن دائم است. بعد از فرم دهی ناخن هایتان حتما از محلول استحکام ناخن استفاده کنید تا از شکستن آنها جلوگیری کنید. فضای زیادی برای طراحی ناخن ها در این مدل وجود دارد. محبوبیات زیاد ناخن تابوتی بالرین به خاطر استفاده از لاک های مات به همراه تزئیناتی مثل نگین و طرح های دستی می باشد.

ناخن بادامی (Almond Nails)

اگر به دنبال مدل های خامانه و ظریف هستید، از مدل بادامی الگو بگیرید. زمانیکه ناخن کمی بلندتر از گوشت انگشت شما قرار بگیرد، ناخن را به سمت وسط هلال کنید. این مدل مناسب ناخن های بلند و کوتاه است. بهترین انتخاب برای مواقعی است که می خواهید ناخن هایتان کشیده تر شود و لاغر تر به نظر برسد. لاک های با رنگ ملایم و طرح ساده که مینیمال محسوب می شوند، برای این ناخن ها مناسب و زیبا به نظر می رسند.

ناخن شیب ‌دار (Edge Nails)

طرفداران این نوع ناخن ها، نسبت به سایر مدل ها کمتر است. از لحاظ میزان تیزی، شبیه به مدل دشنه ای است. در این مدل، کناره های ناخن از ابتدا به سمت بالا ظاهر می شوند. در نتیجه، حالت برجستگی و شیبداری روی ناخن ها ایجاد می شود.

 

انواع مدل های ناخن

 

نتیجه گیری:

طراحی و مدل های متنوع ناخن باعث فزایش جذابیت و حفظ سلامت ناخن ها می شود. انواع طرح های ناخن شامل دشنه ای، گرد، مربعی، بادامی و شیب دار برای اکگثر افراد زیبا به نظر می رسند.

 

برای خرید محصولات ناخن سالنی، با کارشناسان فیونا در ارتباط باشید.

 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید