علت هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت 

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/5/14
49
+ 0 | - 0

 

علت هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت 

کاشت ناخن به عنوان یکی از روش ‌های پرطرفدار برای تقویت و زیباتر کردن ناخن ‌ها شناخته می ‌شود. با این حال، یکی از مشکلات رایج در کاشت ناخن، هواگرفتگی یا لیفت شدن مواد کاشت است که زیبایی ناخن را تحت تأثیر قرار داده و می ‌تواند به ناخن طبیعی آسیب برساند.

اما علت هواگرفتگی ناخن چیست؟ مواد بی کیفیت علت این اتفاق هستند یا عملکرد غیر اصولی؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید، این مقاله راهنمایی مفید برای شما خواهد بود. ما در این مقاله از فیونا، ضمن بررسی علل هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت، بخشی را هم به بیان راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع آن اختصاص دادیم.

 

کاشت ناخن

امروزه کمتر کسی است که با کاشت ناخن آشنا نباشد. کاشت ناخن فرآیندی است که در آن لایه نازکی از مواد مصنوعی مانند ژل یا پودر اکریلیک بر روی ناخن طبیعی قرار می‌ گیرد تا ناخن ‌ها بلندتر، قوی ‌تر و زیباتر دیده شوند. این مواد به کمک چسب مخصوص یا نور UV به ناخن طبیعی می‌ چسبند.

 

هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت

هواگرفتگی یا لیفت شدن مواد کاشت به معنای جدا شدن مواد از ناخن طبیعی و ایجاد فضایی خالی بین آنها است. این فضا باعث تجمع باکتری‌ ها و قارچ ‌ها شده و به ناخن طبیعی آسیب می رساند. همچنین، هواگرفتگی ظاهر ناخن را ناخوشایند کرده و دوام کاشت را هم کاهش می ‌دهد.

 

علت هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت

 

علل هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت

اولین علت هواگرفتگی ناخن، آماده ‌سازی نادرست ناخن است. به بیان دیگر، عدم تمیز کردن کامل سطح ناخن از چربی و آلودگی، سوهان کشی بیش از حد یا کم ناخن و استفاده نکردن از پرایمر یا استفاده نادرست از آن، باعث هواگرفتگی ناخن در هنگام کاشت می شوند.

همچنین، استفاده از مواد نامرغوب، مواد تاریخ گذشته یا تقلبی هم هواگرفتگی ناخن را در پی دارد. اما تاثیر مواد بر کاشت ناخن به همین جا ختم نمی شود. عدم تطابق مواد با نوع ناخن و کیفیت پایین چسب یا لمپ UV هم موجب بروز هواگرفتگی در هنگام کاشت می شوند.

انجام نگرفتن صحیح پروسه کاشت، از دیگر علل بروز هواگرفتگی است. اگر هنگام قرار دادن مواد، فشار لازم را وارد نکنید یا هر لایه از مواد به طور کامل خشک نشود، احتمال هواگرفتگی ناخن بالا می رود. عدم پوشش کامل سطح ناخن هم از علت های بروز هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت است.


گفتنی است بروز هواگرفتگی محدود به زمان کاشت ناخن نبوده و در صورت وارد شدن فشار به ناخن، برخورد ناخن با اجسام، رشد ناخن طبیعی و رطوبت و تعریق زیاد هم باعش کاهش چسبندگی مواد و درنتیجه هواگرفتگی ناخن می شوند.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از بروز هواگرفتگی ناخن 

با استفاده از مواد باکیفیت و اصل که مدت زمان زیادی از تاریخ تولید آنها نگذشته است، می توان احتمال بروز هواگرفتگی ناخن را کاهش داد. همچنین، انجام پروسه کاشت به صورت اصولی و با حوصله هم ناخن هایی زیبا و بدون عیب و ایراد را به شما هدیه می دهد.

 

سایر ایرادهای رایج در کاشت ناخن
  • هواگرفتگی از اطراف ناخن: علت این اتفاق، عدم پوشش کامل اطراف ناخن بوده و با پوشش دهی کامل اطراف ناخن می توان احتمال بروز آن را کاهش داد.
  • هواگرفتگی از زیر ناخن: عدم چسبندگی مناسب مواد از علل هوا گرفتگی از زیر ناخن است که با استفاده از چسب با کیفیت و وارد کردن فشار کافی می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید.
  • تغییر رنگ مواد: علت تغییر رنگ مواد، استفاده از مواد نامرغوب و یا قرار گرفتن ناخن در معرض مواد شیمیایی بوده و با استفاده از مواد با کیفیت و محافظت از ناخن می توان مانع از بروز این اتفاق شد.
  • شکستگی ناخن: ضربه، مواد ضعیف یا تکنیک نادرست از علل شکستگی ناخن هستند. برای محافظت از ناخن ها و حفظ زیبایی آنها باید از مواد با کیفیت به شیوه صحیح استفاده شود.

علت هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت

 

مراقبت از ناخن کاشت شده

مراقبت از ناخن کاشت شده در منزل، برای حفظ زیبایی و طول عمر آن بسیار مهم است. برای این منظور، از تماس مستقیم ناخن‌ ها با مواد شوینده قوی، سفیدکننده ‌ها و استون خودداری کنید. این مواد می ‌توانند به لایه ژل یا اکریلیک آسیب رسانده و باعث تغییر رنگ آنها شوند. همچنین، از قرار دادن طولانی مدت دست ‌ها در آب داغ هم بپرهیزید. زیرا حرارت، نرم شدن چسب و بلند شدن ناخن را به دنبال دارد.

برای مرطوب نگه داشتن کوتیکول‌ ها، از روغن کوتیکول استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای ترمیم و برداشتن ناخن کاشت باید حتما به یک ناخن ‌کار مجرب مراجعه کنید تا از آسیب دیدن ناخن ‌های طبیعی جلوگیری شود.

با توجه به این نکات، ناخن های شما زیبایی خود را حفظ می کنند.

 

خرید وسایل کاشت ناخن

همان طور که گفته شد استفاده از مواد باکیفیت، تاثیر بسزایی بر نتیجه نهایی دارد. بنابراین باید مواد و وسایل موردنیازتان را از مراکز معتبر خریداری نمایید. وب سایت فیونا، یکی از فروشگاه ‌های آنلاین معتبر برای خرید محصولات کاشت ناخن است. ما در این وب سایت تجاری، محصولات متنوعی از برندهای مختلف را با قیمت مناسب عرضه می‌ کنیم. برای خرید از فیونا کافی است به صفحه محصولات مراجعه کرده و پس از انتخاب محصول موردنظرتان، فرم خرید را پر کنید.

پاسخ به چند سوال متداول درباره کاشت ناخن

  • چه مدت یکبار باید ناخن ‌های کاشت شده را ترمیم کرد؟

 به طور معمول هر 2 تا 3 هفته یکبار نیاز به ترمیم ناخن ‌های کاشت شده است.

 

  • آیا کاشت ناخن به ناخن طبیعی آسیب می ‌رساند؟

 اگر کاشت ناخن توسط فرد ماهر و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شود، آسیبی به ناخن طبیعی وارد نمی ‌کند.

 

علت هواگرفتگی ناخن هنگام کاشت

 

جمع ‌بندی

هواگرفتگی ناخن در هنگام کاشت، دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می ‌توان به آماده ‌سازی نادرست ناخن، استفاده از مواد نامرغوب، تکنیک نادرست کاشت و عوامل خارجی اشاره کرد. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله و استفاده از مواد با کیفیت و تکنیک صحیح کاشت، می‌ توانید از بروز این مشکل جلوگیری کرده و زیبایی و دوام ناخن ‌های کاشت شده را افزایش دهید.

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید