روش صحیح کوتاه کردن ناخن ها

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/3/31
358
+ 0 | - 0

روش صحیح کوتاه کردن ناخن ها

ناخن های شما می تواند معرف شخصیت شما باشد. شاید لازم باشد تا در مهمانی و دورهمی ناخن های بلند و رنگارنگ را برای خود بیارایید و یا در شرایط عکس آن مثل کار کردن یا ورزش کردن، حتما ناخن های خود را کوتاه کنید.

داشتن ناخن های کوتاه یا بلند اهمیت زیادی ندارد. بلکه خوب کوتاه شدن آنها حائز اهمیت است و همچنین بسیار تمیز و زیبا و محکم به نظر برسند.

کوتاه کردن ناخن نقش مهمی در رعایت بهداشت فردی ایفا می کند. برخی افراد فکر می کنند که کوتاه کردن ناخن ها کاری ساده و راحت است. اما در واقعیت اینطور نیست. یعنی اگر با روش درستی از ناخن گیر استفاده نشود و یا از محل مناسب، ناخن ها را جدا نکنیم، دچار مشکلاتی مانند شکاف ناخن یا فرورفتگی ناخن در گوشت می شویم.

پس برای داشتن ناخن های محکم، تمیز و سالم، قدم به قدم مراحل زیر را انجام دهید.

قبل از دست به کار شدن، مطمئن شوید که ابزار لازم را برای شروع کار آماده کرده اید. ابزارها عبارتند از:

ناخن گیر
 سوهان ناخن
 دستمال
لاک ناخن

البته داشتن مورد آخر برای خانم ها اختیاری است.

 

طرز استفاده از ناخن گیر

 

بعد از آماده کردن ابزار و وسایل لازم و دانستن نکات زیر، شروع کنید:

ناخن گیرهای کوچک و متوسط که تیغه دارند و با انحنای کم هستند، برای تغییر شکل و اصلاح ناخن های دست بسیار مناسب هستند. در مقابل، ناخن گیرهای بزرگ بدون انحنا و با تیغه، جهت اصلاح ناخن های پا بسیار مناسب اند.

رعایت بهداشت وسایل کار، یکی از نکات بسیار مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری های پوستی مثل قارچ ناخن می باشد. پس ناخن گیرهای خود را حتما ضد عفونی کرده و تمیز نگه دارید. قبل از اصلاح ناخن ها اطمینان حاصل کنید که ناخن گیر شما تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار و کثیفی های ناخواسته اند.

در صورت وجود آلودگی روی تیغه آنها، حتما آن را بشویید. توصیه می شود از ناخن گیر شخصی خود استفاده کنید اما در غیر اینصورت و استفاده مشترک از ناخن گیر، با پد و الکل آن را به خوبی تمیز کنید.

در این مرحله باید به نظافت ناخن های خود دقت کرده و آنها را خوب بشویید. می توانید هنگام دوش گرفتن ناخن های خود را به خوبی تمیز کنید و پا و دست خود را به همراه با صابون ضد باکتریایی شست و شو دهید. سپس با یک حوله به خوبی خشک کرده و رطوبت اضافی آنها را بگیرید. انجام این مرحله نه فقط ناخن های شما را تمیز نگه می دارد، بلکه به نرم تر شدن آنها کمک می کند. در نتیجه کوتاه کردن آنها به راحتی انجام می شود.

جایی که نور خوب داشته باشد را انتخاب کنید. شما باید گرفتن ناخن را در مکانی انجام دهید که روشنایی زیاد داشته باشد و به وضوح ببینید که در حال انجام چه کاری هستید. همچنین یک دستمال یا سطل آماده کنید تا بتوانید ناخن های گرفته شده را به راحتی جمع آوری کرده و در سطل آشغال بریزید.

قبل از شروع کردن، به دقت ناخن هایتان را نگاه کنید و تصمیم بگیرید می خواهید تا چه حد کوتاه کنید. مهم نیست که از کدام انگشت شروع کنید. ممکن است بخواهید تا جایی که اندگی از سفیدی شان معلوم باشد اصلاح کنید و یا کمی بلندتر دوست دارید. حتی در مورد ظاخر سر ناخن خود تصمیم بگیرید که دوست دارید صاف باشد و یا گرد.

نکته فوق العاده مهم در اینجا وجود دارد و آن حرکت دادن ناخن گیرها به درستی بر روی ناخن و چیدن آنهاست.

 

طرز استفاده از ناخن گیر

 

ناخن گیر را در یک سمت ناخنی که می خواهید کوتاه کنید، قرار دهید. مطمئن شوید که قسمت انحنا دار تیغه ناخن گیر را دقیقا روی قسمت سفیدی ناخن بگذارید. از قرار دادن ناخن برای مدت طولانی زیر ناخن گیر پرهیز کنید. چون باعث می شود تا به طور اشتباهی پوست دست خود را ببرید. توصیه می شود، اهرم را به آرامی فشار داده و هرگاه کوچکترین دردی در ناخن خود حس کردید، حتما جای ناخن گیر را عوض کنید.

اهرم را فشار دهید تا ناخن را بچیند و یا به اصطلاح ناخن را بگیرد. برای اینکه ناخن هایتان را کج نگیرید، انحنای ناخن را به درستی دنبال کنید تا الگوی چیدن شما صاف و هموار نیز شود. بعد از هر دفعه اصلاح ناخن، انگشت خود را بررسی کنید تا در صورت وجود پوست اضافی و یا شل، حتما آن را جدا کنید.

بعد از اینکه ناخن های دست خود را به درستی اصلاح کردید، نوبت به ناخن های پا می رسد. در حالت نشسته قرار بگیرد و در یک سمت زانوی خود را بعل کنید. این کار باعث می شود دستتان به انگشت های پا برسد و کاملا به آنه مسلط باشید. اهرم ناخن گیر بزرگ خود را در دست گرفته و تیغه صاف آن را روی قسمت سفید ناخن پای خود قرار دهید. مطمئن شوید که ناخن گیر را درست قرار داده اید و پوست دست شما را مورد آسیب قرار نمی دهد. اگر احساس خوبی نداشتید، جای ناخن گیر را کمی عوض کنید.

 

ناخن های پای خود را با دقت بگیرید. سعی نکنید برای اینکه هم شکل و منظم شوند، حتما آن را گرد کنید. مطمئن شوید که ناخن های خود را به اندازه متوسط کوتاه می کنید. به هیچ وجه ناخن های خود را از ته کوتاه نکنید. افراط در میزان کوتاهی ناخن ها پا، فقط درد و عذاب را بیشتر می کند. همچنین در زمان رشد و فرو رفتن ناخن در گوشت آزار بیشتری نیز می بینید.

  1. حالا که تمام ناخن های خود را کوتاه کردید، با سوهان سطح آن را صاف کرده و با استفاده از سوهان ناخن، هر سطح غیر هموار و خشنی را در ناخن های خود حس می کنید، حتما صاف و یکدست نمایید.

 

طرز استفاده از ناخن گیر

 

نتیجه گیری:

گرفتن ناخن ها به دلیل رعایت نظافت و مرتب به نظر رسیدن همواره مهم می باشد. اما روش اصولی گرفتن ناخن ها کمی پیچیده تر به نظر می رسد. در حین گرفتن ناخن به مواردی از جمله تمیز بودن ناخن گیر، اصول چیدن ناخن ها و استفاده از سوهان در پایان کار، دقت ویژه داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره تخصصی محصولات ناخن، با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید